נאס"א בהודעה דרמטית: יש מים במאדים

    שלמה בן יוסף 3 Comment on נאס"א בהודעה דרמטית: יש מים במאדים
    9:26
    10.05.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא ע"ב-ע"ג

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סוכנות החלל האמריקאית (נאס"א) הודיעה בדרמטיות על גילוי של מים מלוחים זורמים במאדים. המשמעות היא שעולים הסיכויים לגלות חיים על פני המאדים.

    המנהל המדעי של כוכבי הלכת במטה נאס"א, ג'ים גרין אמר כי בעבר "הייתה אטמוספרה ואוקיינוס בעומק של קילומטר וחצי אבל משהו קרה והכוכב עבר שינוי אקלימי והוא איבד את המים על הקרקע.

    לדבריו "מצאנו שיש לחות בתוך האדמה. בכל מקום שחפרנו יש לחות. זה רק חלק קטן מהמחזור ההידרולוגי שאנו רואים במאדים. זה לא הכוכב היבש שדמיינו. בתנאים מסוימים נמצאו אף מים זורמים. היו לנו ניחושים, אבל עכשיו אנו בטוחים. יש לנו הוכחות. הצלחנו לעקוב אחרי התהליך הפעיל על המאדים וראינו כיצד נחלים נוצרים באביב ונעלמים בסתיו. המים נמצאו בכמה מכתשים גדולים, כולל מכתש הייל, שבו מסתובבת הגשושית קיוריסיטי. מקור המים הוא בלחות באטמוספרה הדלילה, וחיבור של הלחות עם מרכיבים בקרקע, היוצר מים. יש לנו טכנולוגיה המאפשרת לנו לשאול את השאלה אם יש חיים על המאדים, וגם להשיב על השאלה הזו".

    המים שהתגלו הם מלוחים. בנאסא אומרים כי הם זורמים בחודשים בהם הטמפרטורה במאדים גבוהה.

    "כיום יש מים זורמים על פני השטח של המאדים", אמר מייקל מאייר, המדען הראשי של תוכנית המחקר של המאדים בנאס"א "כתוצאה מכך אנחנו חושבים כי יש שם לפחות סביבת מחייה ראויה שמאפשרת חיים".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      על זה נקרא "לטחון מים"
      הם גילו משהו שכבר כתוב מבריאת העולם

    2. 2

      למען השם,את מי זה מעניין ?! ואם יש אז מה-מישהו מתכנן לעבור לשם? על מה מבזבזים מליארדי דולרים ? שיתנו א"ז לעניים או למובטלים.נשגב מבינתי.

    3. 1

      אחרי 2 תגובות כאלו נוקבות אין מה להוסיף